Tweets by @Tweetsbysuku myblog: සහකම්පනය - Empathy

Facebook Fan Page

Sunday, June 3, 2018

සහකම්පනය - Empathy

සහකම්පනය කියන්නෙ තව කෙනෙක්ගෙ දුකකදී කරදරයකදී ඒකට සංවේදී වෙන එක. ඒක අද ගොඩක් අයට ඇත්තේම නැති දෙයක්. පේජ් එකේ මගෙ මැරුණු ඇය ගැන දැකලා සංවේදී හදවතක් තියෙන කෙනෙක්ට සහකම්පනය දැනිල තිබ්බා.
මාව දන්නම කීපදෙනෙක් කතාව දන්නව ඇරුනාම මේ ඔහේ ලියාගෙන යන කාරණා වෙන අයට තේරෙනවද කියලවත් මම හිතුවෙම නෑ. එකම දේ පේජ් එකේ දැම්ම නිසා වෙන්නැති කවදාවත් නැති තරම මගෙ කතාව කියවල තිබුනා.

මම ගොඩක් අවස්ථා වල සහකම්පනය කරල තියෙනව. සැලකිය යුතු පිරිසකගේ ප්‍රේමයන් බිද වැටීම්, පවුල් ජිවිතයේ දේවල් සහ ජිවිතයේ විවිධාකාර කරදර වලදි මම එයාලට උදව් කරල තියෙනවා. සහයෝගය දීලා තියෙනවා. ඒ කරදරයන් වලදි එයාල එක්ක ඉදල තියෙනව. හැබැයි එක මොහොතකටවත් ඒ කිසිකෙනෙක්ව මගේ කරදරයකදි මම උදව් ගන්න හදල නෑ. ඒ කිසි කෙනෙක් දන්නෙත් නෑ.

ඇය මැරුණාම, මට හිත හදන්න කීපදෙනෙක් හිටියා. ඒ අතර හොදම යාළුවො කීපෙකුත්, බෝධිසත්ව ගුණෝපේත මහත්තයෙකුත්, උපදේශනය කරන මගෙම සහෝදරියක් වගේ අක්ක කෙනෙකුත් තමයි මූලික වෙන්නෙ. ඒ අය එක එක විදියට මගෙ හිත හැදුවා. ඒත් මම ඇයව අල්ලගෙන වැඩි නිසා මට බැරි උනා ලේසියට මිදෙන්න. නමුත් කාලය එක්ක තේරුම් අරගෙන මම හෙමිට යනව.

ජිවිතේ ගැන හිතද්දි, මෙගන් - හැරී කුමාරය කසාද බැඳපු එක විශේෂයි ලෝකෙටම. ඊයෙ  - පෙරේදා මේකප් ආර්ටිස්ට් කෙනෙක් කරපු ලොකු සාදය ලංකාවෙමත් කතා උනා. එයාලට හොද නම් කොච්චර හොදද. ඒවයේ අනිත් පැති ගැන හිතල ඒව ගැන හිත නරක් කරගන්න එක අපිට වටින්නෙ නෑ. දහම අනුව බැලුවොත් සදාචාරවත් නොවීම අකුසලයක් වෙනව. ඒක බුද්ධ දේශනාවෙම තියෙනව. අපි කල යුත්තේ අපේ ගමන හදා ගන්න එකයි වෙන දේවල් නොහිතා.

සමහර අය ඉන්නවා බොහෝම දියුණු වෙච්ච මට වඩා. එහෙම අය සෑහෙන්න ඉන්නවා. මගෙ සිතිවිලි, මගෙ චින්තනය සමහර අයට දිරවන්නෙ නෑ. එක අයිය කෙනෙක් ඇය මැරුණාම මම, භාවනා කරනව කියල දැනගෙන මට කිව්වා, “ පිස්සු නැතිව හොදට බීලා අමතක කරන්න කියල“ . නමුත් ඇත්තටම බිව්වාම අමතක වෙනව කියන්නෙ තාවකාලික දෙයක් විතරයි. ඒකෙන් ඊට වඩා කරදර වෙනව. ප්‍රශ්න නිසා බොන්න පුරුදු වෙන මිනිස්සු තියෙන ඒවට වඩා තව අවුල් දාගෙන ජිවත් වෙන බව මම අත්දැකීමෙන් දන්නවා. මාස 2කට කලින් අපෙ ලොකු තාත්ත නැති උනා. ලොකු තාත්තට තිබ්බ ප්‍රශ්නයක් නෑ සාපේක්ෂව. දරුවො 2 හොදට ඉගෙන  ගෙන. ලොකු දරුව හොද කෙනෙක් මැරි කරලා මුණුපුරොත් 2ක් හිටිය. ඒත් සමහරු චොක්ලට් වලට ආස වගේ බිව්ව. අන්තිමට ලෙඩ වෙන්න මූලික හේතුවක් උනා ඒක.

ඉතින් ඔය දියුණු වෙච්ච, මට අභියෝග කරපු අය යන්නෙ කොහෙටද, කරගන්නෙ මොනවද කියලත් මට හොදට තේරෙනවා. එයාල මේ ලෝකෙ පේන දැනෙන විදියට දියුණුයි. හැබැයි ඊලගට යන්න හදාගෙන තියෙන ගමන, එයාලට බොහෝම කාලයක් දුක් විදින්න වෙනව. යම් කාලෙක එයාලට මනස දියුණු කරගත්ත කෙනෙක් ආත්ම භව 1000කටත් එහාදී මුණගැහුනම මෙන්න මෙහෙම කෙනෙක්ට මෙන්න මේ කාලෙ මෙහෙම කිව්වා ඒකත් අකුසලයක් විදියට ඵල දුන්නා කියල කියාවි. එදාට තේරේවි... තේරෙයි කල් යයි කියල කිව්වට ඒ කාලෙ බොහෝම දුර වැඩියි. ඒවගේම කාලයත් කියන්න බැරි තරම් වැඩියි. ඒත් කර්ම ඵල විපාක එහෙම තමයි..

No comments:

Post a Comment