Tweets by @Tweetsbysuku myblog: මෛත්‍රී භාවනාව

Facebook Fan Page

Wednesday, August 22, 2018

මෛත්‍රී භාවනාව




මෛත්‍රී භාවනාව කිව්වාම ඉතින් මට මෙච්චර කාලෙකට හරියකට කරගන්න බැරි වෙච්ච භාවනාවක් තමයි ඒක. හේතුව අපිට මෛත්‍රියෙන් යුතුව ඉන්න ලේසි නැති නිසා. කාලයක් තිස්සෙ මට උවමනා වෙලත් තිබුනා, මට භාවනාව ගැන උපදෙස් ලැබුනෙත් මෛත්‍රී භාවනාව කරන්න කියල. බුද්ධානුස්සතියත්, ධම්මානුස්සතියත් තරමක් වඩල තියෙන නිසා මට ඒව තේරුනත් මෛත්‍රී භාවනාවේ උවමනාව දැඩිව තිබුනා.

ඒ අතර තමයි වස් කාලය නිසා පන්සලේ මෛත්‍රී භාවනා වැඩසටහන පටන් ගත්තෙ. සතියේ දවස් 6ක්ම තියෙනවා. මම ඉතින් වැඩි හොදට ඕක රෙකෝඩ් කලා.

මුලින් එකපාරට නොතේරුනත්, මෛත්‍රී භාවනාව වඩනකොට වෙන විපර්යාසය ටිකක් තේරෙනවා ටික දවසක් යද්දි. ඒක මුලින්ම ගෙදරින්ම ලැබෙනවා. දේවල් ගැන වෙනද තරම් දැඩි ඇල්ලීමක් නැතිව නැත්නම් තරහ අඩුවෙන් හිතන්න ටික ටික හුරු වෙනවා. ඒකට හේතු වෙනවා ඇති මෛත්‍රී භාවනාව කරන විදියත්. හාමුදුරුවෝ උපදෙස් දෙන්නෙ ඒ විදියටයි. දවසේ මුණගැහුනු අයට පවා මෛත්‍රී කරන්න, හිත නරක් උනා නම් ඒ ගැන හිතල හදාගන්න කියල දෙනව. ඒවගේම රටටම ලෝකයටම සියලු සත්වයන්ටම මෛත්‍රී කිරීම කියනවා. ගෙදර තුලින් වගේම ආසන්න අත්දැකීම් එක්ක හිතද්දිත් මේ තත්වය සාමාන්‍ය විදියට හොදක් දැනෙන දෙයක් උනා. සමහරවිට මගේ මෛත්‍රිය ගෙදර අයට දැනෙනවා ඇති. මටත් වෙනදට වඩා දේවල් ගැන උපේක්ෂාවක් තියෙනවා.

පහුගිය දවසක වැඩියෙන්ම ප්‍රේම කල කෙනාට, “ අපි කොහේ හිටියාම මොකද“ කියල ලියවෙන්න ඇත්තෙත් ඒ නිසා වෙන්න ඇති.
ආදරයක් තිබිලා නැති උනාම ආදරේ වගේම ඒකෙ අනිත් පැත්ත ද්වේෂය - වෛරය තරමක් හරි තියෙනවා වේදනාව එක්ක. නමුත් දැන් නම් ඒ තත්වය සෑහෙන්න අඩුයි හිතේ. නෑ කියල කියන්න බැහැ. නමුත් එහෙම හිතෙනවා දැනෙනවා. අඩු තරමින් ආදරේ කල කාලේ හරි සතුටින් හිටියා ඒකම ලොකු දෙයක් කියල තේරෙනවා. අනික ආයෙ අපි සංසාරේ මුණගැහෙන්නෙත් නැති නිසා මොකටද හිත නරක් කරගෙන ඉන්නෙ කියලත් හිතෙනව..

ඕන කෙනෙක්ට කරන්න පුලුවන් නම් වඩා හොද දෙයක් තමයි මෛත්‍රී භාවනාව. කාටහරි උවමනා නම් මට කියන්න (sukumalaya@gmail.com) මම එවන්නම්.
තව දෙයක් කරණීයමෙත්ත සූත්‍රය ගැනත් කියනවා වගේම අපි අහනවා. ඒකේ සම්පූර්ණ තියෙන්නෙ මෙත් වැඩිම ගැනයි. බුදු හාමුදුරුවො දේශනා කල දෙයක්ම නිසා ඒකෙත් අවසානයේ කියනවා  මෛත්‍රිය තුලින් දෘෂ්ටි වලින් මිදෙනකෙනා නිවනටත් හැකියාව ලබනවා කියල... ඇත්ත වෙන්න පුලුවන් හ්ම්...


https://www.youtube.com/watch?v=-YIqCHVlGfc

No comments:

Post a Comment